Vinarstvo – ozbiljna poluga ekonomskog razvoja Srbije

0
11
Vinarstvo – ozbiljna poluga ekonomskog razvoja Srbije

“Strategija razvoja vinarstva i vinogradarstva od 2021. do 2031. koju je Vlada Srbije usvojila svima vraća osmeh na lice posle ove teške godine”, izjavio je prof. dr Marko Malićanin, predsednik UO Saveza vinara i vinogradara Srbije. Državni vrh je uvideo da vinarstvo i vinogradarstvo može da bude ozbiljna poluga ekonomskog razvoja Srbije, jer poseduje ogroman potencijal, ocenio je on.

“Strategija ima pet ciljeva: razvoj ovog sektora sa fokusom na identitet, unapređenje i povećanje vinogradarskih površina i vinarske proizvodnje, zaštita i razvoj domaćeg tržišta, te unapređenje sistema organizacije sektora vinarstva i unapređenje sektora edukacije i školstva u tom sektoru”, precizirao je Malićanin u izjavi za Tanjug.

To treba u narednih 10 godina da omogući povećanje površina pod vinogradima sa sadašnjih 7.000 hektara na 25.000 hektara i da proizvodnja vina bude povećana sa sadašnjih skoro 30 miliona litara na 100 miliona litara godišnje.

“Da vinarstvo i vinogradarstvo postanu pokretač razvoja turizma, ruralnog razvoja i ugostiteljstva, i da kompletan sektor zauzme mesto koje mu pripada s obzirom na agroekološke i geomorfološke karakteristike Srbije”, rekao je predsednik UO Saveza.

Dodao je da je Savez pomogao Ministarstvu poljoprivrede u izradi pravilnika za podizanje novih zasada vinove loze i pravilnika za podsticaje u opremanju malih vinarija. Na osnovu toga su raspisana dva stimulativna konkursa za koje je izdvojeno oko milijardu dinara. Preko 120 zahteva je podneto na konkurs koji je završen 19. avgusta, obrađeno je više od pola tih zathteva, dodeljena su novčana sredstva i po prvi put se 60 odsto sredstava dobijalo unapred, rekao je Malićanin.

On je dodao da se na tržištu Srbije godišnje proda oko 60 miliona litara vina, od čega je 60 odsto uvozno, a 40 odsto domaće vino. Naš fokus je na edukaciji domaćeg tržišta, da nakon ovog desetogodišnjeg perioda okrenemo taj odnos, rekao je on.

Istakao je i da Strategija propisuje primenu marketing plana za izvozna tržišta, jer su azijsko i afričko tržište u velikom usponu, i mi ćemo na njima tražiti svoju šansu, ali se ne zanemaruju ni tržišta Amerike i EU.

”Plan razvoja strategije podrazumeva četiri do pet miliona evra godišnjih ulaganja u marketinške aktivnosti koje treba da omoguće Srbiji da na svetskoj vinskoj sceni zauzme mesto koje joj pripada. Praktično da Srbija bude prepoznata na svetskoj vinskoj mapi kao vinogradarska i vinarska zemlja”, izjavio je Malićanin.

Izvor: Tanjug