utorak, 20. sep 2022.
Home Biznis Poslovne vesti Startapovi iz Srbije osvajaju kinesko tržište – koliko se isplati izvoziti ideje

Startapovi iz Srbije osvajaju kinesko tržište – koliko se isplati izvoziti ideje

0
Startapovi iz Srbije osvajaju kinesko tržište – koliko se isplati izvoziti ideje
Foto: Treasury Today

Rešenje za strateško i operativno upravljanje prodajnim mrežama, platforma za razvoj igara ili rešenje kako produžiti svežinu namirnica. Kineski akcelerator i inovacioni centar Nihub koji je organizovao takmičenje “Serbia 2 China”, nije mogao da se odluči koji je projekat najbolji, pa su se umesto za jednog odlučili za tri pobednika. Predstavnici tri startap kompanije otputovaće na godinu dana u Handžou, gde će ideje razvijati do proizvoda za tržište.

Tri srpska startapa “B-Fresh”, “ServerBytes” i “Glober” pobednici su onlajn takmičenja “Serbia 2 China” i ogromnom kineskom tržištu ponudiće softvere i formulu za produžetak svežine namirnica.

Kinezi vole da igraju igrice, ali su i veliki izvoznici te vrste zabave. Industrija igara po obimu i profitu prevazilazi i filmsku industriju.

“Jedne su kežual igre kako se zovu, a drugi tip igara je nešto kao onlajn igre gde veliki broj igrača može da igra na istom serveru. Mi smo upravo ka tom drugom tipu igrača više prilagođeni”, navodi Filip Pavlović iz kompanije “Server Bytes” iz Niša.

Njegov kolega Dejan Dimčić očekuje da će mu boravak u Handžou omogućiti da se poveže sa drugim kompanijama.

“Sa većim igračima na tom tržištu. Tamo naravno vladaju i neka nova pravila, drugačije se igra, drugačija su pravila igre, ali očekujemo da možemo da se izborimo sa tim tržištem”, dodaje Dimčić.

Iza startapa “B-Fresh” stoji Institut za interdisciplinarna istraživanja kao deo beogradskog Univerziteta, tim istraživača i godine rada do proizvoda koji pomaže da se produži svežina namirnica.

“Sama činjenica da smo pobedili u neku ruku pokazuje da imamo potencijal da plasiramo proizvod na ovom tržištu jer je jedan od osnovnih kriterijuma i bio upravo potencijal tehnologije koja se nudi da uspe na kineskom tržištu”, objašnjava Zorica Branković iz startapa “B-Fresh”.

U Privrednoj komori smatraju da odabir tri različita programa, nije bio slučajan i da ukazuje na globalni trend – aj-ti sektor, hrana i gejming industrija.

“Oni imaju godinu dana da od svoje ideje koja je u ovom trenutku prihvaćena kao interesantna, dođu do konkretnog proizvoda. U tom procesu traje i zaštita intelektualne svojine koja na međunarodnom nivou izuzetno skupa i najčešće male kompanije, startap kompanije same ne mogu to da iznesu”, navodi Mihailo Vesović iz Privredne komore Srbije.

Nameće se pitanje da li se isplati izvoziti ono što je najskuplje, a to je ideja.

“Nije nemoguće da neko od njih zaista doživi jedan globalni uspeh i da otvara svoje evropske kompanije praktično nazad iz Kine u Srbiju”, dodaje Vesović.

Tri srpske startap kompanije na raspolaganju će imati besplatnu kancelariju u poslovnom inkubatoru namenjenom stranim kompanijama, poslovnu pomoć i pomoć u kontaktima sa potencijalnim finansijerima i partnerskim kompanijama, spremnim da proizvod komercijalizuju i plasiraju na globalno tržište.

Izvor: RTS