Šta znače skraćenice CEO, COO, CCO, CMO

0
113
Šta znače skraćenice CEO, COO, CCO, CMO
Foto: Business Partner Magazine

U poslednje vreme sve češće viđaju se i čuju skraćenice koje predstavljaju određena radna mesta, odnosno pozicije. Možda ste čuli – “On je CEO”, trebalo vam je malo vremena da se setite da je taj neko izvršni direktor. Kod nekih drugih skraćenica, kao šti su CAO, CIO ili CTO možete samo da pitate – “Molim?”


Zato, evo objašnjenja najčešće korišćenih skraćenica. Sačuvajte ovu listu, trebaće vam.

CEO – Chief executive officer
Izvršni direktor, odgovoran za nadgledanje aktivnosti cele kompanije, njemu svi podnose izveštaje.


COO – Chief operations officer
Operativni direktor upravlja kompanijom na dnevnom nivou.


CFO – Chief financial officer
Finansijski direktor, zadužen za nadzor finansijskih aktivnosti, planiranje finansija i upravljanje rizicima, za tok novca i analizu podataka.


CTO – Chief technology officer
Tehnički direktor ili šef tehničkog odseka, čiji je fokus na naučnim i tehničkim problemima.


CIO – Chief information officer
Direktor informacionih tehnologija, odgovoran za IT i računarske sisteme neophodne za funkcionisanje preduzeća.

CAO – Chief administrative officer

Direktor administracije – nadgleda finansijske, administrativne i marketinške poslove.


CRO – Chief risk officer
Direktor za rizike, zadužen za upravljanje rizicima i mogućnostima kompanije.

CCO – Chief creative officer
Kreativni direktor u kreativnim ili dizajnerskim industrijama – zadužen je za upravljanje kreativnim timom.


CMO – Chief marketing officer
Direktor marketinga je donekle odomaćena funkcija u većini firmi u Srbiji.


KAM – Key account manager
Menadžer za ključne kupce, obavlja sve kontakte s ključnim kupcima, ugovara poslove i vrši prodaju, prati razvoj tržišta i na osnovu analiza utvrđuje ciljeve prodaje.


Copywriter
Pisac reklamnih tekstova i slogana.


Merchandiser
Izlagač robe – zadužen za slaganje robe i kontrolu izloženosti robe u prodajnom objektu, što treba da doprinese većoj prodaji.