Šta sadrži Siva knjiga birokratskih procedura?

0
20
Šta sadrži Siva knjiga birokratskih procedura?
Foto: Jugpress

Uspostavljanje elektronskog zdravstvenog kartona, unapređenje sistema prečišćavanja voda i ukidanje naknade za konverziju, nove su prioritetne preporuke NALED-ove Sive knjige birokratskih procedura.

Među 10 najvažnijih inicijativa našlo se i smanjenje poreskog opterećenja privrede, ukidanje papirne uplatnice, uspostavljanje elektronskog registra neporeskih nameta, online registra poljoprivrednih gazdinstava i subvencija (eAgrar) i objedinjenog uverenja o plaćenim porezima, saopšteno je iz NALED-a.

Rešavanje prioritetnih preporuka pomoglo bi bržem saniranju posledica pandemije i unapređenju uslova za poslovanje i investiranje, poručeno je na predstavljanju 13. godišnjeg izdanja ove publikacije.

Na tradicionalnoj konferenciji o ekonomskim reformama ocenjeno je da je reformski tempo očekivano opao u godini koju je obeležila pandemija korona virusa i briga za zdravlje građana i očuvanje radnih mesta. Rešeno je 13 preporuka prethodne Sive knjige, od čega dve potpuno i 11 delimično, što ukazuje na potrebu da u 2021. institucije ulože više truda u iznalaženje potpunih, a ne polovičnih rešenja.

– S ponosom ističem da je, uprkos okolnostima pandemije, 2020. bila godina digitalizacije. Koliko toga možemo, pokazali smo pre svega uspostavljanjem efikasnog informacionog sistema za upravljanje vakcinacijom i organizacijom imunizacije tako da je za manje od mesec dana vakcinu dobilo više od milion građana. Pokrenuli smo i elektronske javne nabavke, kao i elektronsku dostavu rešenja katastra i poreskih rešenja za preduzetnike paušalce. I kada pogledam 10 prioritetnih preporuka Sive knjige 13, vidim da je većini zajednički imenitelj digitalizacija. Mogu da obećam da ćemo dati sve od sebe da veći deo bude rešen – izjavila je premijerka Srbije Ana Brnabić.

– Siva knjiga 13 simbolično donosi i novih 13 preporuka za Vladu Srbije, a ono što razlikuje novo izdanje od prethodnih jeste 15 preporuka koje smo označili tzv. kovid-19 bedžom kako bismo ukazali na najčešće administrativne prepreke sa kojima se građani i privreda suočavaju tokom pandemije. U svetlu aktuelne situacije, ovi predlozi se primarno odnose na potrebu digitalizacije i unapređenja zdravstvenog sistema, regulisanja rada od kuće i drugih fleksibilnih oblika angažovanja i smanjenje poreskog opterećenja privrede – rekao je predsednik Izvršnog odbora NALED-a Dejan Đokić.

Prema njegovim rečima, među sprovedenim preporukama u 2020. posebno se izdvajaju uvođenje elektronske dostava rešenja katastra putem Portala eUprava, koja će rasteretiti gotovo pola miliona građana koji prometuju nekretninama svake godine, kao i uvođenje elektronskih javnih nabavki i portala preko kojeg je sprovedeno 11.000 postupaka za samo šest meseci. Donet je novi Zakon o fiskalizaciji i najavljeno uvođenje eFaktura, a pokrenuto je i proširenje sistema onlajn prijave sezonskih radnika u poljoprivredi na povremene i pomoćne radnike u kućnim poslovima, turizmu i građevinarstvu.

Najviše rešenih preporuka imalo je Ministarstvo finansija, a važne preporuke rešili su i Ministarstvo građevinarstva i Ministarstvo za rad. Ministarstvo zdravlja doprinos je dalo pripremom nacrta plana optimizacije ustanova zdravstvene zaštite i zaustavljanjem spirale dugovanja državnih apoteka, a Ministarstvo trgovine i Ministarstvo državne uprave kroz dalji razvoj eUprave. Istaknut je i doprinos Kancelarije za IT i eUpravu, Republičkog geodetskog zavoda, Poreske uprave i drugih resornih institucija.

Siva knjiga svake godine donosi 100 preporuka za smanjenje birokratije, a ono što je izdvaja u odnosu na druge publikacije jesu i predlozi rešenja za svaku od administrativnih procedura koje je potrebno unaprediti. Od prvog izdanja Sive knjige do danas rešena je potpuno ili delimično 131 preporuka, od ukupno 268 koje su prošle kroz ovu publikaciju.

Izvor: Blic