Globalna pandemija toliko je uticala na poslovanje švedskog modnog giganta da će u eri posle korone H&M značajno promeniti način poslovanja.
I ne samo to, H&M bi, kao drugi najveći prodavac odeće na planeti, svojim odlukama mogao da pokrene novi trend koji će mnogi nesumnjivo slediti.
Centralna poslovnica na glavnom trgu u Stokholmu biće tako prvi njihov prodajni prostor koji će se promeniti. Radnja neće više biti samo mesto na kojem kupci mogu kupovati odeću, nego će se na toj lokaciji, na primer, prišivati zakrpe za pantalone, iznajmljivati haljine za žurke, a u uglovima poslovnice prostor će biti preuređen u salone lepote, piše Jutarnji list.
Možete li zamisliti prodavnice koji nisu više samo radnje nego saloni mode s malim obrtima i propratnim uslugama? Šveđani se klade baš na to, jer što se više kupuje onlajn, to ogromni prodajni prostori postaju sve manje potrebni.
A umesto da pokušaju da se reše mrtvog kapitala, pokušaće da ga oživeti i uložiti u jačanje brenda.
Kako izveštavaju svetski mediji, Hennes and Mauritz, kako je puno ime kompanije, prijavili su da im je prva trećina ove godine u poslovnom smislu ipak prošla puno bolje nego što su očekivali. Planirali su pad poslovanja zbog toga što su karantini širom sveta prisilili kupce da odeću u većoj meri nabavljaju onlajn.
Iako im taj način isporuke smanjuje troškove, on istovremeno znači i smanjenje potrebe za postojanjem fizičkih prodavnica. Iz H&M-a su tako za ovu godinu najavili zatvaranje 350 od svojih oko pet hiljada trgovina širom sveta, a u planu je otvaranje tek stotinjak novih.
Naslov: Redakcija
Izvor: b92