Prvi startapovi iz Srbije osvajaju tržište Kine

0
20
Prvi startapovi iz Srbije osvajaju tržište Kine
Foto: EU-Logos

Tri srpska startapa “B-Fresh”, “ServerBytes” i “Glober” pobednici su onlajn takmičenja “Serbia to China”, pa će ogromnom kineskom tržištu ponuditi inovativna softverska rešenja i “formulu” za produžetak svežine namirnica.

Uz podršku Privredne komore Srbije (PKS) i kineskih partnera, dobili su priliku da se povežu sa investitorima i finansijskim savetnicima, stvaraju i prodaju inovativne proizvode u Kini i nastave dalji rast i razvoj. Zbog pandemije, prvo će otvoriti virtuelnu kancelariju u okviru Nihub-a, kineskog akceleratora i inovacionog centra za startape iz inostranstva i dobiti besplatno finansijsko savetovanje, objavila je PKS.

Kako je Kina najveći svetski izvoznik igara, ovo je prilika za širenje našeg biznisa, navodi Dejan Dimčić, suosnivač kompanije koja pomaže programerima i kompanijama da brže razviju svoje igre korišćenjem samo jedne backend platforme.

Osim logističke podrške Nihub-a važno je i povezivanje sa velikim igračima na polju razvoja igara i potencijalnim investitorima u gejming industriji.

“Takmičenja, kao i svaka prilika za predstavljanje startapa, bitan je period u razvoju. To je šansa da se svet upozna sa proizvodom, da dobijete validne kritike i ostvarite nove konekcije i partnerstva”, objašnjava Dimčić.

Kada se steknu uslovi za putovanja i korona virus stavi pod kontrolu, predstavnici tri startapa otputovaće u sedište Nihub-a u Hangžou, gde godinu dana mogu besplatno da koriste poslovni prostor u akceleratoru.

Kompanija “B-Fresh Techologies” pruža inovativna rešenja za produžetak svežine namirnica čime rešavaju problem prehrambenog otpada.

“Nadamo se da ćemo uspeti da uspostavimo kontakte sa investitorima, pokrenemo proizvodnju u Kini i nademo partnere za licenciranje naše tehnologije”, kaže Zorica Branković, direktorka kompanije “B-Fresh Technologies”.

Proizvodi ove kompanije su biopolimerne emulzije sa antimikrobnim i antioksidativnim svojstvima koje duplo produžavaju rok trajanja hrane.

U kompaniji “Glober” ne kriju zadovoljstvo i velika očekivanja od saradnje sa kineskim inovativnim centrom.

“Naš startap pruža platformu za strateško i operativno upravljanje prodajnim mrežama kompanijama u sektorima poput bankarstva i trgovine”, rekla je Jelena Petković, direktor u “Globeru”.

Domaći startapovi prepoznaju probleme na globalnom tržištu i nude univerzalna i kvalitetna rešenja, ističe direktor predstavništva PKS u Šangaju Jelena Grubor Stefanović.

“Kineska vlada uvela je niz podsticajnih mera i opredelila značajna sredstva za ulaganje u preduzetništvo, inovacije i visoke tehnologije. Kancelarija PKS u Šangaju prepoznala je to kao veliku šansu za povezivanje naših inovativnih kompanija sa partnerima u Kini. Srbija ima dobre startape i potencijal da se uspešno postavi na globalnoj tehnološkoj mapi, pa i u drugoj najvećoj ekonomiji sveta”, kaže Grubor Stefanović.

Izvršni direktor Nihub-a ističe da su veoma zainteresovani za inovacije u Srbiji.

“Iako smo fizički veoma udaljeni, distanca ne postoji jer govorimo istim jezikom inovacija. Otkrili smo da Srbija ima razvijene visoke tehnologije, odlične kompanije i inovativni način razmišljanja. Ovo je samo početak odlične saradnje”, poručuje Rondez.

Drago nam je što će srpske kompanije doći u Kinu, a radujemo se odlasku kineske delegacije u Srbiju, dodao je on.

Takmičenje “Serbia to China” organizovali su krajem januara PKS i Nihub.

Partneri su NTP Beograd, NTP Niš, Poslovni inkubator Novi Sad, ICT HUB VENTURE, NiCAT klaster.

Izvor: RTV