Početak pandemije doneo nam je i novinu, koja je iz epidemioloških razloga primenjena i dozvoljena gde god je to moguće – rad od kuće. I država je jasno propisala pravila – za zaposlenog i poslodavca.

Kućni ambijent za većinu je najprijatnija atmosfera, a u poslednje vreme za mnoge privremeno mesto za rad. Da li će to postati trajno rešenje?

“Mi smo vrlo brzo uspeli tako da se organizujemo tako da svi pređu da rade od kuće iz bezbednosnioh razloga. Stimulisati ljude da imaju i taj momenat da mogu da rade od kuće jer sad samo ušli u neke navike – nekima je lepo, neki to vide kao vrlo pozitivnu promenu”, rekao je Vedran Ivković, pi-ar Adiko banke.

Sve se organizuje onlajn, sastanci, pa i žurke.

“Imali smo program koji smo organizovali. Opet je to sve bilo drugačije u odnosu kada svi odemu u neki klub pa se proveselimo. Nisu svi mpogli da budu pristuni jer priroda posla nekih ljudi nije dozvoljavala, ali sa druge strane, bilo je zanimljivo, drugačije dirljivo jer su ljudi čestitali jedni drugima Novu godinu, mahali su jedni drugima – svi smo se videli na ekranu”, kaže Ivković.

Šta se dešava ako se zaposleni povredi dok radi od kuće?

Dragoljub Rajić, koordinator Poslovne mreže kaže da za poslodavce predstavlja veliki problem da iskontrolišu da li je zaposleni u radno vreme prisutan fizički kraj svog računara ili ako ima zaduženja da se javlja na telefon.

Rajić ukazuje da veliki problem predstvlja to što on može da ode da obavi neki posao privatno, bilo da je u kući ili van kuće, da se povredi u toku radnog vremena i onda poslodavac mora da snosi troškove.

Kaže da je isti problem sa upotrebnom službenog vozila, što se teško može iskontrolisati gde se neko u datom momentu nalazi.

U cilju zaštite na radu od kuće, Ministarstvo za rad zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja 18. januara postavilo je na svom sajtu “Vodič za zdrav i bezbedan rad od kuće”.

“Kada uzmemo u obzir vreme koje štedimo prilikom odlaska i dolaska na posao, vreme spremanja na posao, tu su razne prepreke i poteškoće sa kojima se zaposleni suočavaju kao što je razdvajanje poslovnog i privatnog života kada govorimo o radu od kuće koje je ujedno i mesto rada, zatim pravovremni pristup informacijama za obavljanje posla”, kaže Dunja Radojičić, v.d. direktora Uprave za bezbednost i zdravlje na radu.

Rezultati pokazuju da je učinak u radu povećan kod samo 24 odsto firmi u kojima je prihvađen rad od kuće.

Naslov: Redakcija

Izvor: RTS