
Kalifornija je pri put dala zeleno svetlo za komercijalnu dostavu bez vozača. Robotički start-up Nuro planira da započne sa isporukama bez vozača već sledeće godine.
Prethodno je u aprilu testirala svoja R2 vozila u državi, ali dozvola će joj omogućiti da ljudima naplaćuje svoje usluge. Vozila kompanije biće ograničena na 56 km / h i biće ograničena na rad u uslovima „poštenog vremena“. Na putevima Okforda počinju testovi za samovozu automobila
Da li biste se vozili taksijem robota? „Izdavanje prve dozvole za primenu je značajna prekretnica u evoluciji autonomnih vozila u Kaliforniji“, rekao je direktor kalifornijskog Odeljenja za motorna vozila Steve Gordon. „I dalje ćemo imati na umu sigurnost automobilske javnosti kako se ova tehnologija bude razvijala.“

Nova tehnologija zamenjuje ljude
Nuro su osnovala dva bivša Googleova inženjera, a finansira ga japanska firma Softbank. Njegova vozila su dizajnirana da rade bez vozača ili putnika u njima. R2 koristi radar, termovizijske slike i kamere od 360 stepeni za usmeravanje svog kretanja. A nedostaju mu upravljač, pedale ili bočni retrovizori. Vozilo ima okvir u obliku jajeta koji je manji od većine automobila u SAD-u. Takođe ima dva odeljka za kontrolu isporuke sa kontrolisanom temperaturom. Vrata se podižu da otkriju stavke nakon što primalac unese kod.
Tokom prethodnog testiranja u Hjustonu u Teksasu, u februaru, R2 je isporučio picu za Domino’s Pizza, namirnice iz lanca supermarketa Kroger i robu za Valmart. Uprkos tome, jedan stručnjak za transport rekao je da će bezbednosna pitanja i dalje zabrinjavati. „Biće vrlo ograničeno za početak dok se tehnologija temeljito procenjuje“, rekao je profesor David Bailei sa Univerziteta u Birminghamu. „Tako će, na primer, vozilima biti dozvoljeno samo na„ površinskim ulicama “čija je brzina ograničena na 35 mph, a manji Nuro dostavni rotovi biće ograničeni na samo 25 mph. „To je u osnovi ograničeno suđenje, ali ipak značajan korak ka budućnosti bez vozača.
U oktobru su taksiji bez vozača počeli da rade u Feniksu u Arizoni, kao deo Google-ove usluge Vaimo. Slična usluga, podržana od giganta za tehnološku i maloprodajnu mrežu Alibaba, trenutno se sudi u najvećem kineskom gradu Šangaju. Oni obeležavaju samo dva od brojnih suđenja koja uključuju različita autonomna vozila širom sveta.
Izvor: BBC