Grad Kraljevo će ,,svoju” autobusku stanicu platiti 89 miliona dinara kako bi umesto sadašnjeg stajališta za autobuse to uistinu bila stanica.
Posle dvogodišnjih pregovora, pokušaja nagodbi, raznih procena i osporavanja vrednosti kapitala, grad Kraljevo će prihvatiti poslednju cenu od 89 miliona dinara i kupiti ,,svoju” autobusku stanicu. To smo nedavno doznali od predstavnika lokalne vlasti, koji i ne osporavaju učestale primedbe građana da grad od oko 120 hiljada stanovnika, centar regiona i raskrsnica brojnih saobraćajnih puteva već pet godina i nema autobusku stanicu.
To je, uistinu, obično autobusko stajalište i sve više propada bez vlasnika još od stečaja ovdašnjeg saobraćajnog preduzeća ,,Autotransport”, u čijem je vlasništvu stanica bila. Istina, tu se sada može dobiti informacija o redu vožnje i kupiti poneka autobuska karta. Ali osim jednog kioska odavno su zatvoreni ostali prodajni i ugostiteljski objekti, peroni su u polutami i sat je, bukvalno, odavno stao. Nema uobičajenih staničnih usluga pa se, doduše, ni autobusima ni putnicima ne naplaćuju…
Od pomenutog ,,Autotransporta”, veći deo imovine nadomak grada kupila je turska ,,Taj grupa” za svoju fabriku. Tako je samo stanica do danas ostala u statusu stečaja. I, nije da je manjkalo interesovanja, uglavnom od vlasnika privatnih preduzeća da ovu imovinu, od oko petsto kvadrata poslovnog prostora i 25 perona otkupe. Međutim, smetnja je bio pristup staničnim objektima pošto je stanica okružena zemljištem od 1,9 hektara, koje je pripadalo železnici. Nije to, naravno, smetalo u vreme kada je takva imovina bila društvena. No, u novijim okolnostima to zemljište se nije moglo tek tako olako ustupiti pa ni prodati privatnom kupcu stanice pa bi bez toga budući vlasnik morao preko tuđeg ili, kako se u šali govorilo, avionom do kupljene autobuske stanice. Stoga je grad Kraljevo tražio i od države bez neknade dobio na korišćenje pomenutu parcelu. Ostalo je, dakle, da se kupe još objekti i peroni. Ali prvobitna cena poverilaca i nadležnih za sprovođenje stečaja iznosila je oko 110 miliona dinara. Nasuprot tome, procena stručnjaka u gradskoj upravi od oko 40 miliona dinara, nije bila ni blizu za pogodbu. Onda se prošle godine, takođe, neuspešno pogađanje vrtelo oko 80 miliona dinara i od grada zatraženu isplatu u dve rate. Stoga je kod nadležnog suda pokrenut postupak za utvrđivanje vrednosti autobuske stanice u Kraljevu.
‒ Nadležni za upravljanje imovinom u stečaju su dokazali da sve što je bivši ,,Autotransport” ulagao vredi 89 miliona dinara i mi ćemo na taj iznos konačno pristati pa će doći do sudskog poravnanja i grad će postati vlasnik stanice. Onda se prioritetno mora pristupiti obnovi objekata. Takođe, u planu je i izrada novog GUP-a za grad Kraljevo pa će se možda rezmišljati i o gradnji nove stanice na nekoj drugoj lokaciji – kaže Aleksandar Nestorović, direktor Gradske direcije za urbanizam i izgradnju.
To o brzoj obnovi i organizaciji rada shodno potrebama građana, o trošku grada ili u okviru javno-privatnog partnerstva, potvrdio nam je i dr Predrag Terzić, ne sporeći činjenicu da je ovakvo autobusko stajalište već odavno neprimereno savremenom gradu kao što je Kraljevo.
Izvor: Politika