
Uz dobre savete svaki poslovni sastanak može biti vaš uspešni poslovni sastanak!
Sigurno vam je u cilju kada krenete na neki poslovni sastanak da on prođe uspešno, da proizvede pozitivne posledice i da sa sastanka odete zadovoljni. Iako imate dobru ideju, pripremili ste dobru prezentaciju, naučili tekst, vežbali govor, to ne može biti dovoljno da dobijete pozitivan odgovor ako ste koristili lošu neverbalnu komunikaciju. Ne smete dozvoliti da vam neverbalna komunikacija i neka pogrešna poruka koju šaljete posmatraćima ugrozi uspeh projakta, a time i obezvredi utrošeno vreme i energiju koju ste posvetili stvaranju u proteklom periodu.
U nastavku možete pročitati nekoliko dobrih saveta kako da poslovni sastanak pretvorite u ostvarivanje ciljeva koje ste želelli ustvariti na sastanku.
1. Za dobru komunikaciju održavajte kontakt očima
Ako želite da Vaš poslovni sastanak prođe dobro nikako ne smete izbegavati kontakt očima, i kada ste sagovornik, i kada prezentujete, a i kada slušaze druge u toku prezentovanja. taj kontakt očima bitan je kako bi ste Vi znali da imate pažnju posmatrača i sagovornika, a isto tako posmarači dok prezentujete nisu uskraćeni za Vašu pažnju i osećaju se prijtnije i posebnije dok vas slušaju. istraživanja kažu da je svega 4 sekunde dovoljno da zadovoljite nečiju pažnju pogledom. Kod ovakvog kontakta jako je bitno i da komunikacija očima ne bude previše naporna, ako imate više sagovornika trudite se da svakom posvetite jednaku pažnju i da svakog jednako posmatrate, tako se niko neće osećati zapostavljeno, a i vi možete primetiti da li Vas svi slušaju sa pažnjom.
2. Razmenite pozitivnu energiju
Da bi ishod bio pozitivan morate i vi pristupati sastanku pozitivnog duha i potrudite se uvek da pozitivnu energiju prenosite na ostale kolege. Dosta situacija je pokazalo da se uz pozitivan stav može mnogo toga rešiti na brži i lakši način. Ljudi reaguju uvek na pozitivan stav, a vi tako možete probuditi njihov pun potncijal. Svi rade produktivnije i lakše kada ih ohrabrite pozitivnim stavom, i nije im teško da zavše poslove koji im nisu bili u planu ili za koje su smatrali da nisu sposobni ili spremni.
3. Uspravan stav je znak poštovanja sagovornika
Prilikom razgovora ili prezentovanja uvek vodite računa o svom držanju, istraživanja kažu da je usprava stav znak poštovanja sagovornika. Ispravan stav ukazuje na vaše samopouzdanje, a i potvrđuje da poštujete sagovornike. Moćmni ljudi i lideri uvek stoje uspravno, zabačenih ramena. Ako želite da izazovete poštovanje kakvo imaju upravo lideri, onda uvek prilikom govora vodite računa da imate uspravan stav.
4. Izbegavajte držanje prekrštenih ruku tokom razgovora
Ako u toku razgovora držite prekrštene ruke možete nesvesno poslati signal da niste zainteresovani za dalju komunikaciju. Čak iako vodite opušten poslovni sastanak osoba može da pomisli da niste zainteresovani za komunikaciju sa njom. Čak i da se vi sami osećate prijatno pri takvom položaju, pokušajte da se odviknete od njega jer ne šalje pozitivnu poruku, a to vam nije u interesu.
5. Rukovanje ostavlja jak utisak
Kada se rukujete uvek vodite računa kako vam neko stistne ruku timevam šalje poruku da li je uspostavljena dobra poslovna komunikacija. Idelano rukovanje je takozvano političko rukovanje, reč je o rukovanju sa oba dlana, pri čemu vam druga strana svojom rukom poklapa dlan. Trudite se da uvežbate ovakav način rukovanja pogotovo kada hoćete da iskažete duboko poštovanje i da uspostavite dobru poslovnu saradnju.
Da li ste čuli za izraz ,,stisak mrtve ribe”, takvo je rukovanje onih ljudi kojima nedostaje samopouzdanje i čiji je stisak ruke jako slab.
6. Odevna kombinacija je bitna
Garderoba je bitna jer njome šaljete određenu poslovnu poruku. Ako nosite crno odelo, sagovorniku će biti odmah jasno da ne prihvatate ne kao odgovor. Ozbiljni poslovni ljudi obično nose jednostavne kombinacije, crna ili odela plavih i sivih nijansi. Žene u poslovnom svetu preferiraju jednostavne, ali elegatne i poslovne kombinacije, kao što su ženska odela ili košulja i suknja.
7. Aktivno učestvovanje je presudno
Svojim učestvovanjem pokazujete kolegama koliko vam je stalo do uspešnog projekta, a i njima dajete motivaciju da se uključe, da razmišljaju, da smisli strategiju i predloge koji bi možda izostali da su svi bili pasivni na sastanku. Ne budite pasivni posmatrač poslovnih aktivnosti, budite neko ko učesvuje, ko pokazuje zaintresovanost za uspešnost projekta, a vaše kolege će svakako znati kako to da cene.
Izvor: Opušteno.rs