Zajednički sporazum o izgradnji beogradskog metroa između Vlade Srbije, Grada Beograda, kineske kompanije „ Powerchina” i francuske kompanije „Alstom” biće potpisan 22. januara, potvrđeno je Tanjugu u Ministarstvu finansija.

Ministar finansija Siniša Mali ranije je izjavio Tanjugu da se već u februaru očekuje veliki broj poseta naših eksperata Francuskoj i njihovih Srbiji, koji već rade na projektu metroa.

Rekao je da francuski „Alstom” već radi na modelima i specifikacijama koji su vezani za ceo sistem metroa. Usvojen je plan detaljne regulacije za Makiško polje, gde bi radovi trebalo da počnu do kraja godine.

Na tom mestu će, naveo je Mali, biti izgrađen veliki depo, odakle će krenuti i izgradnja prve linije metroa, koja će ići preko Beograda na vodi, centra grada i Karaburme do Mirijeva. Druga linija će ići od Mirijeva do Novog Beograda i Zemuna.

Projekat metroa jedan je od najvažnijh infrastrukturnih projekata za 2021. godinu. Mali je rekao da je u proteklom periodu dosta urađeno na pripremi za početak izgradnje metroa, ali da su to bile uglavnom „stvari nevidljive građanima”. Prifizibiliti i fizibiliti studije, projekat izgradnje šinskog sistema, plan detaljne regulacije, plan generalne regulacije…

Krajem prošle godine je ratifkovan i međudržavni Sporazum o realizaciji infrastrukturnih projekata sa Francuskom, koji je potpisan 26. novembra 2020. godine.

Vrednost sporazuma je 581 milion evra, od kojih je 127 miliona evra namenjeno unapredenju efikasnosti elektrodistributivne mreže, dok će 454 biti uloženo u izgradnju prve linije metroa. Ministar građevine Tomislav Momirović je ranije rekao Tanjugu da očekuje da prvi radovi na izgradnji metroa počnu u trećem kvartalu ove godine.

Prema nekim procenama, kako je rekao, prva linija metroa u Beogradu, od Makiškog polja do Mirijeva, mogla bi da bude gotova za tri godine od početka radova. Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je istakao da je projekat metroa najsloženiji koji je Srbija imala u prethodnim decenijama.

O francusko-kineskoj saradnji na tom projektu, Momirović je rekao da se tražilo najoptimalnije rešenje, jer Kinezi mogu da budu partneri u izvođenju radova pošto su po tom pitanju najjeftiniji, a mogu da daju i povoljne investicione kredite.

S druge strane, Francuzi će dati „mozak sistema” pošto su jako uspešni u toj oblasti, dodao je on.

Izvor: Politika